از زمان نمایش فیلمهای علمی تخیلی دهه ۱۹۹۰ تا کنون، واقعیت افزوده از یک ایده تبدیل به یک واقعیت شده است. پتانسیل و فایده های واقعیت افزوده کسب وکارهای زیادی را در حوزه های گوناگون از خرده فروشی های آنلاین، سلامت، توریست و گردشگری گرفته تا آموزش و املاک تحت تاثیر قرار داده است. در نتیجه اگر قصد ساخت اپلیکیشن موبایلی برای کسب و کارتان دارید، بهتر است نگاهی به فایده های اپلیکیشن های واقعیت افزوده داشته باشید:

  1. بهبود آموزش

وقتی صحبت از آموزش کارکنان و یا دانش آموزان میشود، واقعیت افزوده پتانسیلهای زیادی دارد. یک مربی میتواند با استفاده از واقعیت افزوده، یادگیری مطالب جدید را برای کارآموزها و آموزنده ها آسانتر کند. به عنوان مثال فرآیند تعمیر موتور یک خودرو را میتوان بصورت مجازی آموزش داد، بدون اینکه به موتور واقعی نیاز داشته باشیم. واقعیت افزوده این امکان را فراهم می آورد که فرآیندهای آموزشی را به هر تعداد دفعاتی که لازم باشد تکرار کنید. با کمک اپلیکیشن واقعیت افزوده، یک شرکت نه تنها میتواند کارکنان خود را تعلیم دهد، بلکه میتواند تواناییها و قابلیتهای خود را تقویت کند.

  1. نمایش اشیا

فایده و کاربرد دیگر واقعیت افزوده شیوه ای است که کمک میکند مدلهای دیجیتال را در دنیای فیزیکی به نمایش دربیاوریم. شرکت Ikea از این قابلیت استفاده کرده تا مدلهای سه بعدی محصولات خود را در دسترس مشتریها قرار دهد. مشتریهای Ikea میتوانند بدون نیاز به خرید محصول، چیدمان آن را در منزل خود تست کرده و محصول را بصورت یک مدل سه بعدی مشاهده کنند. نمایش دیجیتال اشیا جزئیات زیادی را درباره آن به مشتری ارائه میدهد که عکسهای دو بعدی و تخت نمیتوانند این کار را به خوبی انجام دهند.

  1. تقویت خدمات به مشتری

واقعیت افزوده میتواند فعالیت کارکنان و فروشندگانی که با مشتری برخورد دارند را تسهیل کند. مسئولین فروش میتوانند با استفاده از واقعیت افزوده اطلاعات بیشتری را به شیوه تعاملی به مشتری ارائه داده و او را در خرید بهتر کمک کنند. در حال حاضر برندهای مطرحی مانند Loreal و Lowe از فایده ها و کاربردهای ذکر شده واقعیت افزوده برای تقویت ارائه خدمات به مشتریان استفاده میکنند.

  1. تقویت فعالیتهای کاری روزانه

فایده دیگر اپلیکیشن های واقعیت افزوده در متحول سازی شیوه کاری کارکنان است. برای مثال متخصصین سلامت میتوانند با استفاده از یک اپلیکیشن واقعیت افزوده،  اطلاعات بیمار را در لحظه دریافت کرده و در فرآیند تشخیص و درمان از آن استفاده کنند.